• Italiano
  • English

The European Agricultural Fund for Rural Development: Europe investing in rural areas Iniziativa finanziata dal Programma di Sviluppo Rurale per il Veneto 2014 - 2020.


Per visualizzare correttamente il sito GAL Alta Marca è necessario scaricare l'ultima versione di Adobe Flash Player ®.
L'installazione è gratuita e veloce: installa.

In order to see GAL Alta Marca website correctly you need to install the new version of the Adobe Flash Player ®.
Click on "Install" and follow simple instructions.

Mission

The Alta Marca Trevigiana LAG is aimed at making the most of the area, by developing the character of the local identity. The deterioration of this character could compromise the development of local resources and therefore the loss of this identity.

The objectives of LAG are the reintroduction of the area habits as well as planning for the future. This will mean the involvement of the local population, through the realization of the projects that take the inhabitants back to their own traditional way of life. It will also involve the reinforcement of ecological behaviour and cooperation.

In particular LAG is aimed at making the most of and developing an homogeneous fel to the area especially for the tourist. This will be possible thanks to LDP, which was approved by the Veneto Region with the DGR 545 on the 10th March 2009.

The LDP of Alta Marca Trevigiana LAG is divided into four main lines:
• the improvement of agricultural products competitiveness;
• the improvement of rural environment and surroundings;
• the improvement of quality of life and diversification of activities connected to agriculture;
• and transnational and interregional cooperation.

In relation to the wide availability of the many wonders which belong to this beautiful area, the strategy of local development adopted by LDP intends to highlight the flavours, the scents and colours of Alta Marca Trevigiana by advertising these on the internet as well as improving any points. This is in order to make the most of the endogenous resources. This approach shifts from the promotion of one particular area or element, to the promotion of the area as a whole. This strategy requires mediation amongst stakeholders of the Alta Marca Trevigiana representing the several strengths and the progress of the area working together in order to make the most of them.

Highlight

Communications archive

AVVISO PER INDAGINE DI MERCATO SERVIZIO ASSISTENZA IN AMBITO "PROVACY"

AVVISO PER INDAGINE DI MERCATO VOLTA AD INDIVIDUARE UN FORNITORE PER IL SERVIZIO DI ASSISTENZA IN AMBITO "PRIVACY" PER ADEGUAMENTO DEL GAL DELL'ALTA MARCA TREVIGIANA... Read

IT'S G@L TIME ! PUBBLICATO IL BANDO 7 5 1 DEL GAL

IT'S G@L TIME ! PUBBLICATO IL BANDO 7 5 1 DEL GAL

Si informa che sul BUR della Regione del Veneto n. 34 di oggi 6 Aprile 2018 è pubblicato l'avviso di apertura dei termini di presentazione delle... Read

NEWSLETTER DI MARZO 2018

NEWSLETTER DI MARZO 2018

E' on line la newsletter di marzo 2018 !... Read

LA COMUNICAZIONE LEADER E LA STRATEGIA DI COMUNICAZIONE DEI GAL

LA COMUNICAZIONE LEADER E LA STRATEGIA DI COMUNICAZIONE DEI GAL

Comunicazione per lo sviluppo locale. Il 6 marzo, grazie alla Regione del Veneto e PSR Veneto, il GAL Alta Marca ha partecipato al workshop "La comunicazione... Read

Announcements archive

Iniziativa finanziata dal PSR VENETO 2014 - 2020
Organismo responsabile dell’informazione: GAL Alta Marca Trevigiana
Autorità di gestione: Regione del Veneto – Direzione AdG FEASR Parchi e Foreste

LAG Alta Marca - Villa Brandolini, Solighetto, via Roma 4, Pieve di Soligo (TV), Italy - T.+39.0438.82084 F.+39.0438.1890241 - Vat N. 04212070264