• Italiano
  • English

The European Agricultural Fund for Rural Development: Europe investing in rural areas


Per visualizzare correttamente il sito GAL Alta Marca è necessario scaricare l'ultima versione di Adobe Flash Player ®.
L'installazione è gratuita e veloce: installa.

In order to see GAL Alta Marca website correctly you need to install the new version of the Adobe Flash Player ®.
Click on "Install" and follow simple instructions.

Mission

The Alta Marca Trevigiana LAG is aimed at making the most of the area, by developing the character of the local identity. The deterioration of this character could compromise the development of local resources and therefore the loss of this identity.

The objectives of LAG are the reintroduction of the area habits as well as planning for the future. This will mean the involvement of the local population, through the realization of the projects that take the inhabitants back to their own traditional way of life. It will also involve the reinforcement of ecological behaviour and cooperation.

In particular LAG is aimed at making the most of and developing an homogeneous fel to the area especially for the tourist. This will be possible thanks to LDP, which was approved by the Veneto Region with the DGR 545 on the 10th March 2009.

The LDP of Alta Marca Trevigiana LAG is divided into four main lines:
• the improvement of agricultural products competitiveness;
• the improvement of rural environment and surroundings;
• the improvement of quality of life and diversification of activities connected to agriculture;
• and transnational and interregional cooperation.

In relation to the wide availability of the many wonders which belong to this beautiful area, the strategy of local development adopted by LDP intends to highlight the flavours, the scents and colours of Alta Marca Trevigiana by advertising these on the internet as well as improving any points. This is in order to make the most of the endogenous resources. This approach shifts from the promotion of one particular area or element, to the promotion of the area as a whole. This strategy requires mediation amongst stakeholders of the Alta Marca Trevigiana representing the several strengths and the progress of the area working together in order to make the most of them.

Highlight

Communications archive

IT'S G@L TIME ! PUBBLICATO IL BANDO INTERVENTO MIS. 19.2.1.X

Si informa che sul BUR della Regione del Veneto del 14 Agosto 2020 è pubblicato l'avviso di apertura dei termini di presentazione delle domande a... Read

"Veneto Rurale": al via la gara d'appalto del progetto di cooperazione

VeGAL - capofila del progetto di cooperazione "Veneto rurale" in partenariato con i GAL veneti (GAL Adige, GAL Alta Marca, GAL Montagna... Read

Progetto di cooperazione VENETO RURALE Realizzazione di un docufilm. PUBBLICATA LA DOCUMENTAZIONE DELLA GARA D’APPALTO

Nell'ambito del progetto di cooperazione interterritoriale "Veneto Rurale" Sottomisura 19.3 "Preparazione e realizzazione delle attività di cooperazione del... Read

RACCOLTA ADESIONI DISTRETTO DEL CIBO DELLA MARCA TREVIGIANA

RACCOLTA ADESIONI DISTRETTO DEL CIBO DELLA MARCA TREVIGIANA

Il Comitato Promotore sta raccogliendo le adesioni per la costituzione del Distretto del Cibo della Marca Trevigiana. La prima fase è infatti la raccolta... Read

NASCE IL DISTRETTO DEL CIBO DELLA MARCA TREVIGIANA

NASCE IL DISTRETTO DEL CIBO DELLA MARCA TREVIGIANA

Si è tenuta Mercoledì 27 maggio 2020 alle ore 11.00 presso la Sala Consiliare di Villa Brandolini a Solighetto di Pieve di Soligo TV la conferenza... Read

Announcements archive
Facebook Twitter

Iniziativa finanziata dal PSR VENETO 2014 - 2020
Organismo responsabile dell’informazione: GAL Alta Marca Trevigiana
Autorità di gestione: Regione del Veneto – Direzione AdG FEASR e Foreste

LAG Alta Marca - Villa Brandolini, Solighetto, via Roma 4, Pieve di Soligo (TV), Italy - T.+39.0438.82084 F.+39.0438.1890241 - Vat N. 04212070264